FAQ

Často kladené dotazy

 

  • Jak mohu poptat garážová vrata?

Garážová vrata můžete poptat telefonicky, e-mailem či prostřednictvím poptávkového formuláře zde, kde také najdete podrobný návod jak poptávku správně provést, doplňující informace k jednotlivým parametrům a přesné instrukce jak si samostatně změřit garážová vrata.

 

  • Jak probíhá objednání garážových vrat?

Po odeslání poptávky z vaší strany, Vám bude vypracována co nejpřesnější předběžná cenová nabídka včetně vizualizace. Po akceptaci nabídky z Vaší strany proběhne obvykle přesné zaměření vrat v místě montáže servisním technikem, který Vám sdělí další pokyny pro stavební připravenost a je vypracována konečná nabídka s vystavením zálohové faktury s částkou 50% celkové ceny. Vrata jsou ve výrobním závodě objednána po uhrazení zálohové faktury. Jakmile budou Vaše vrata naskladněna kontaktujeme Vás ohledně stanovení montážního termínu.

 

  • Jaké jsou dodací lhůty vrat?

Aktualizováno ke dni 20.9.2022:

Průmyslová vrata:

  1. sekční průmyslová vrata: 8 – 12 týdnů
  2. průmyslová rolovací vrata: 13 – 15 týdnů
  3. rychloběžná vrata: 9 – 12 týdnů

Nakládací technika:

  1. můstky: 14 – 18 týdnů
  2. límce:  20 – 24 týdnů

Privátní vrata

Sekční garážová vrata RenoMatic: 7 – 9 týdnů

Sekční garážová vrata LPU 42: 8 – 10 týdnů

+ integrované dveře + 7 týdnů

Vedlejší dveře 1-křídlé: 23 – 25 týdnů
Vedlejší dveře 2-křídlé: 35 – 37 týdnů

  • Co potřebuji vědět před montáží vrat?

Před montáží vrat je třeba, aby stavební připravenost odpovídala našim požadavkům. Servisní technik Vám při zaměření vrat sdělí, jaká je třeba stavební připravenost a předá vám podrobné písemné pokyny. Pokyny ke stavební připravenosti naleznete také zde.

 

  • Jak dlouho trvá montáž?

Montáž privátních vrat trvá dle typu a stavební připravenosti 4-8 hodin a je prováděna dvěma kvalifikovanými pracovníky.

 

  • Co se stane, pokud moje stavební připravenost není dostatečná?

S drobnými nedostatky se dokážeme operativně vypořádat. Pokud se však jedná o hrubé nedostatky ve stavební připravenosti, může docházet ke komplikacím, prodloužení času montáže nebo kompletnímu přesunutí termínu montáže na jiný den. V takových případech jsme nuceni veškeré takto vzniklé práce naúčtovat mimo dohodnutou cenu jako vícepráce.

 

  • Přijedete mi vrata zaměřit?

Ano, toto je u nás běžný postup. Po akceptaci předběžné cenové nabídky k Vám přijede náš technik na definitivní zaměření a domluvení veškerých dalších podrobností.

 

  • Dokážete udělat vrata na míru?

Ano, zpravidla se vždy snažíme dodržet typizovaný rozměr vrat, pokud to okolnosti dovolují. Není však problém u nás objednat také vrata na míru přímo pro vás.

 

  • Jaké typy vrat nabízíte?

Nabízíme vrata privátní (sekční, rolovací, výklopná, boční sekční), průmyslová vrata (sekční, rolovací, rychloběžná), nakládací techniku (nakládací můstky, límce, semafory pro nakládací můstky) a další….

 

  • Jaké nabízíte povrchové úpravy / barvy vrat?

Aktuálně nabízíme tyto povrchové úpravy:

  1. Woodgrain
  2. Decograin
  3. Silkgrain
  4. Sandgrain
  5. Duragrain
  6. Slategrain

Každá povrchová úprava má více možností barevného provedení. Detaily k jednotlivým povrchům a vzorníky naleznete zde.

  • Co je bimetalový efekt?

U tmavých barev vrat může dojít vlivem slunečního záření k prohnutí lamel a to až o několik cm a tím může být omezena funkčnost vrat. Zde platí pravidlo, čím tmavší barva je u vrat použita, tím více přitahuje sluneční paprsky a tím se venkovní povrch vrat více zahřívá, např.: na přímém slunci kolem poledne, kdy jsou sluneční paprsky nejsilnější může mít vnější povrch lamely teplotu pohybující se kolem 80°C

Jelikož se při chladnějším počasí vrátí lamely zpět do výchozí polohy, prohnutí lamel v tomto případě není výrobní vada. Tento fyzikální jev se nazývá ,,bimetalový efekt“, který nemůže být výrobním podnikem nijak ovlivněn.

 

  • Co všechno je obsaženo v základním balíčku vrat?

Obvykle jsou součástí základního balíčku garážová vrata, montážní kování, pružiny, pohon pro vrata, jeden dálkový ovladač, doprava a montáž. Přesný obsah dodávky je specifikován v konkrétní cenové nabídce.

 

  • Je možné přikoupit dodatečné příslušenství (ovladač, kódové tlačítko, spínače, GSM modul)?

Samozřejmě, většinu příslušenství máme skladem nebo jej můžeme pro vás objednat. Naši zaměstnanci Vám rádi poradí s výběrem vhodného příslušenství.

 

  • Poskytujete také demontáž starých vrat?

Ano, v rámci montáže jsme schopni za příplatek Vaše stará vrata demontovat, odvézt a předat k likvidaci. Zeptejte se prosím při zaměření našeho servisního technika, který vám sdělí další podrobnosti.

 

  • Jaké jsou záruční lhůty sekčních garážových vrat?

Společnost Hörmann sama vyvíjí a vyrábí všechny podstatné komponenty vrat a pohonů. Díky dlouhodobému testování a kontrole kvality poskytuje společnost Hörmann 10 let záruku na všechna sekční garážová vrata a 5 let záruku na pohony Hörmann.

 

  • Moje garáž je součástí domu, jakou poskytují garážová vrata tepelnou izolaci?

Základní sekční vrata LPU 42, jsou dvouplášťová vrata, u kterých je lamela vyplněna PUR pěnou, která zajišťuje velice dobrou tepelnou izolaci. Celková tloušťka lamely je 42mm a je dostačující pro běžné zateplení garáže.

 

Nejúspornější jsou pak sekční vrata LPU 67, která disponují tloušťkou lamely 67mm a zaručují ještě větší energetickou úspornost s vynikající tepelnou izolací.

 

  • Dokážete sladit barvu garážových vrat s barvou oken a dveří?

Ano, pokud se jedná o okna a dveře v provedení dle vzorníku RAL nebo obvyklých dřevodekorech (Decograin zlatý dub, tmavý dub/ořech, tmavý dub rustical, mahagon a přírodní dub).

Díky povrchu Duragrain (digitální potisk lamel) jsou možné i netypické barevné motivy jako např:: beton, rez, či imitace různých dřevin.

 

  • Jak se dostanu z garáže v případě výpadku elektřiny?

Všechna vrata společnosti Hörmann jsou vybavena nouzovým vnitřním odblokováním, které zaručuje manuální otevření vrat v případě výpadku elektřiny. Pokud jsou garážová vrata jediným možným vstupem do garáže, doporučujeme instalaci dodatečného venkovního nouzového odblokování vrat.

 

  • Je po montáži vrat potřeba pravidelný odborný servis?

U privátních vrat doporučujeme pravidelný odborný servis. U průmyslových vrat provádíme vždy v rámci prevence a bezpečnosti na pracovišti pravidelné roční servisy.

 

  • Provádíte v případě poruchy servisní zásahy?

Ano, servisní zásahy na místě provádíme nebo Vás v případě drobných poruch dokážeme telefonicky navést.

 

  • Je potřeba dělat údržbu garážových vrat?

Ano, pravidelná údržba prodlužuje životnost garážových vrat, zaručuje nízkou poruchovost a je také podmínkou pro udržení záruky. Při předání vrat vám naši pracovníci předají podrobné pokyny týkající se údržby vrat. Návod jak provést správnou údržbu naleznete zde.